• Advertisement
 photo 26d6935a-c8f8-4a7a-a1fa-bd7d10bcc409_zpsfvl7f7on.png D. truncatus

Tudse-arter?

Tudse debat

Moderators: Simon Bomholt, Mads B. Jensen, morten müller

• Advertisement

Postby Stefan J » Wed 25. Sep 2013 01:24

Hejsa...

Endnu en gang er jeg alt for sent oppe og er kommet til at glo på amfibier.

Jeg har, og vil altid have, en KÆMPE svaghed for Bufo bufo, og har lige været ude at fotografere en stak af disse smukke tudser her til aften.
Kom så til at tænke lidt, skønt tudser ikke er syndelig populære, om der ikke er nogle der holder tudser her på forum?

Jeg ved at jeg af og til stiller med en post der vedr. diverse amfibier og deres tilgængelighed i terrarie-øjemed, men det betyder ikke at jeg har i sinde at erhverve mig samtlige amfibier i verden(forsøger dog stadig at anskaffe H. arborea). Det er bare udtryk for min interesse herfor, da jeg har holdt reptiler i 16 år, og min interesse for frøer og tudser er STÆRKT stigende. ;)

I bund og grund; er der nogen der kan lave en liste, ligger inde med, over diverse tudse-arter der er tilgængelige i DK? Pris-side og tilgængelighed ville også blive højt værdsat. :) Hvis der findes links til en sådan liste er det også rigtig fint, men ville dog foretrække at medlemmer herfra byder ind. :)

Takker pænt på forhånd.
MVH

Stefan
Stefan J Offline

Postby Stefan J » Fri 27. Sep 2013 00:09

Det er lidt trist at der ikke er nogen der har interesse i tudser.

Jeg søger heller ikke en omfattende liste, blot en liste over "pop-arterne" inde for tudser - der må da være nogen der bruger tid på disse? :)

Takker pænt på forhånd.
MVH

Stefan
Stefan J Offline

Postby Jan Grathwohl » Tue 17. Dec 2013 14:48

Hej Stefan

Har du stadig interesse i tudser?

En del arter er til at få fat i, og de koster ikke alverden. Herhjemme synes der dog ikke rigtig at være den store interesse desværre (jeg deler dog din svaghed for disse).

I Tyskland udbydes ofte Rhinella marina (agatudse), Bufo viridis (grønbroget), Bufo calamita (strandtudse), Bufo bufo (skrub), Bufo haematicus (asiatisk) og flere andre (f.eks. debilis, quercus, japonicus mfl.).
Med venlig hilsen

Jan Grathwohl
Jan Grathwohl Offline

Return to Tudser