• Advertisement
 photo 26d6935a-c8f8-4a7a-a1fa-bd7d10bcc409_zpsfvl7f7on.png D. truncatus

Hyla arborea - anskaffelse?

Træ og løvfrø debat

Moderators: Simon Bomholt, Mads B. Jensen, morten müller

• Advertisement

Postby Stefan J » Mon 26. Aug 2013 13:23

Hej...

Jeg har ofte leget med tanken om at anskaffe mig nogle Hyla arborea, da jeg finder det ekstremt interessant at denne art er at finde i det danske, dog med begrænset logistik. Jeg synes at have hørt at de bliver opdrættet i tyskland, men alt hvad jeg kan finde om denne art i terrarie-sammenhæng er ekstremt sparsomt.

Ville såmænd bare høre om den er til at skaffe uden man er nødsaget til at rejse europa tyndt? Og om den er til at erhverve for penge?

Takker pænt på forhånd.

Mvh

Stefan
MVH

Stefan
Stefan J Offline

Postby Stefan J » Tue 27. Aug 2013 21:20

Beklager at måtte skrive igen, i egen post. Men er der virkelig ingen der har noget på denne art?

Jeg kan også stille mit spørgsmål andetsteds, men kan ikke komme på et mere kvalificeret sted end dette. Ja jeg fedter lidt. ;)
MVH

Stefan
Stefan J Offline

Postby Moldrup » Tue 27. Aug 2013 21:46

Jeg kan ikke hjælpe med pasning eller andre fif til arten.

Terraristik.com er det muligt at se opdrætteres opslag af dyr der kan/vil blive medbragt på Hamm messen. Du kan også selv oprette en annonce og så vil opdrætterer forhåbentligt kontakte dig. Så vidt jeg kan se er den mulig at få fingre i på Hamm. Næste Hamm messe er den 14. september.

Held og lykke med at få fat på nogle dyr.
Hilsen
Martin Moldrup Thomsen
Min Blog!
Moldrup Offline

Postby Simon Bomholt » Wed 28. Aug 2013 09:32

Hej
De kan skaffes, men det er lidt kompliceret, da det er en art der er omfattet af Bern listerne og derfor kræver korrekt papir på dem.
Dog skal du huske at det er en art der skal holdes under danske forhold med temperatur osv.
Alternativer til den kunne være hyla cinerea, som er nem og billig at have med at gøre.
Alternativ kunne jo være nogle af de utroligt fede tropiske løvfrøer.
Et sidste indspark er at der med løvfrøer er et minus som mange glemmer. De er meget nataktive, og kvækker derfor om natten, og de kvækker højt!!!
Mange af arterne er desværre også så nataktive at de kun kommer frem når det er HELT mørkt
MVH
Simon Bomholt
Simon Bomholt Offline

Super Moderator

Postby morten müller » Wed 28. Aug 2013 13:11

Jeg kan se der har været to forskelige sælger af Hyla arborea på terraristik.com, dog i juni måned i år.

Se evt link her :
http://www.terraristik.com/tb/list_classifieds.php Ellers har http://www.dartfrog.co.uk dem også til salg fra tid til anden.
Hilsen Morten Müller
Min Blog!
morten müller Offline

Administrator

Return to Træfrøer og løvfrøer