• Advertisement
 photo 26d6935a-c8f8-4a7a-a1fa-bd7d10bcc409_zpsfvl7f7on.png D. truncatus

Antal P. vittatus i 190 l. terrarie?

Generel debat om divs. andre padde arter

Moderators: Simon Bomholt, Mads B. Jensen, morten müller

• Advertisement

Postby Guldhammer » Fri 31. Oct 2014 18:00

Hvor mange individer kan et terrarie på 190 l. Rumme? 92x40x50 mener jeg målene er. Har 3 stk. 2 hanner og en hun hva jeg lige kan gætte mig til ud fra kropsform.

For kunne godt tænke mig af udvide gruppen men 2 eller 3 nye beboer da jeg ikke syntes de får brugt hele terrariet ordentligt. Der er 3 indbyggede skjul plus 2 æglægning huler og så alle de gemmesteder der nu er mellem planter og visne blade.

Hilsen Morten
MVH
Morten Guldhammer
Guldhammer Offline

Postby Casper » Sat 1. Nov 2014 08:45

92x40x50 hvad er højde, brede og dybte?
Mvh Casper Madsen
Casper Offline

Moderator

Postby Guldhammer » Mon 3. Nov 2014 14:48

Brede dybde højde 92x40x50
MVH
Morten Guldhammer
Guldhammer Offline

Postby Guldhammer » Mon 3. Nov 2014 15:38

Et billede af terrariet / akvariet

Image
MVH
Morten Guldhammer
Guldhammer Offline

Postby morten müller » Sat 8. Nov 2014 09:41

Hej Morten

Surt med 3.0.0 :?

Jeg vil nu mene at din første tanke med en trio passer helt fint til dit set-up. Hvis du nu kunne fine et par hunner og bytter to af dine hanner ud med, så tror jeg du ville få den liv i terrariet tilbage som du efterspørger.
Hilsen Morten Müller
Min Blog!
morten müller Offline

Administrator

Postby Guldhammer » Mon 10. Nov 2014 02:44

Hey Morten

Var en fejl hvis jeg skrev 3 hanner, det er 2 hanner og en hun og der er masser af liv og kvækkeri allerede :) det var mere om man kunne tilføje et par frøer mere, og her tænker jeg 2 hunner. For syntes der er en del plads de ikke bruger, de sidder mest i midten, en på hver top af æglægning hytterne og så hunner der pendler lidt rundt, hun må være ret presset af de to bejlere
MVH
Morten Guldhammer
Guldhammer Offline

Postby morten müller » Mon 10. Nov 2014 20:13

Hej Morten

Min umiddelbare tanke ville være og bytte en han ud til en ekstra hun så du ender op med en trio på 1.2. Det vil helt sikkert komme til at fungerer rigtig godt og problem frit.

Jeg kan godt se du har lidt ekstra plads i dit terrarie, så måske det alligevel godt vil kunne gå med flere hanner i dit set-up, men jeg er ikke sikkert på det vil være optimalt på grund af rivalisering men så må du jo bare justerer til hvis du ønsker at lade det komme and på en prøve Morten, der er jo ikke forbudt at forsøge sig frem.

Ps : Jeg har aldrig selv holdt denne art/lokalitet, så måske en anden bruger i dendromania kan byde ind med lidt mere info omkring emnet inder du går igang med at søge flere frøer.
Hilsen Morten Müller
Min Blog!
morten müller Offline

Administrator

Return to Generel debat