• Advertisement
 photo 26d6935a-c8f8-4a7a-a1fa-bd7d10bcc409_zpsfvl7f7on.png D. truncatus

Fokus på dendrobates tinctorius lorenzo

Her kan du stille spørgsmål til hobbyen generelt, søge kontakter, høre om messer og andre aktiviteter osv.

Moderators: Simon Bomholt, Mads B. Jensen, morten müller

• Advertisement

Postby morten müller » Fri 1. Apr 2016 22:04

Syntes det er ved at være alt for længe siden der her været debat eller fokus på div farvefrøer her på siden. Derfor vil jeg nu forsøge at byde ind med en lidt overset tinctorius lokalitet som i den grad fortjener at blive udbredt i hobbyen igen!

Image

Mig bekendt er der pt ingen som avler på dendrobates tinctorius "Lorenzo" lokaliteten i Danmark. Men jeg kan huske at Flemming fra Springhale.dk i sin tid leveret unger ud til Danske hænder fra hans "Lorenzo" trio, men jeg tænker at den blodline nok må være gået tabt, da det kun er mig bekende at to personer i DK holder "Lorenzo" men fra Tyske-blodlinier.

Det kunne være fint hvis der sider nogle folk derude som har gjort sig, eller gør sig erfaring med denne fine og særpræget dværgart, og måske har mod på at bidrage med lidt input og fotos til tråden her.

Her er en meget fin beskrivelse fra jim and tonja i Texas. Det må siges at de i den grad er komme helt til bunds med denne meget fine og sociale tinctorius lokalitet. Se den gode beskrivelse på Engelsk: Klik HER
Hilsen Morten Müller
Min Blog!
morten müller Offline

Administrator

Postby JimValentin » Fri 20. May 2016 15:35

Fin tråd, men jeg har desværre intet at bidrage med ift. lorenzo, men jeg håber der er andre der kan og vil :)
JimValentin Offline

Sponsorer

Postby morten müller » Fri 20. May 2016 17:39

Tak Jim!

Håber også der kommer et par indput :D
Hilsen Morten Müller
Min Blog!
morten müller Offline

Administrator

Postby Kasper Pedersen » Mon 23. May 2016 17:45

Jeg har heller ingen input vedr Lorenzo, men lure osse med. Kunne være en spændende tråd, som kunne bidrage med lidt fornyet lidt liv herinde :D
Med Venlig Hilsen
Kasper Pedersen
Kasper Pedersen Offline

Sponsorer

Postby Torben Hostrup » Fri 27. May 2016 16:48

Der blev prikket til mig om den her tråd,

Jeg har holdt lorenzo i flere omgange, første gang for 15 år siden, og senest nu hvor jeg har haft et par gående i snart 2 år.
Kan ikke bidrage med ret meget info som ikke kan læses i beskrivelsen som Morten linker til i starten af tråden,men kan da skrive et par linier om mine erfaringer.

Dem jeg har nu er fra tyskland, købt som voksne.
De ser ud til at trives bedst ved en temperatur mellem 26 og 29°, ligger temperaturen der og holdes fugtigheden høj,
er der æg ca. hver 10. dag, mellem 6 og 10 stk. pr. gang.

Ungerne falder ud med flere forskellige farveaftegninger, den "normale" med gul hestesko aftegning, gule øjenbryn og helt sorte - den der er sælges som ghost.
Om udfaldet er arveligt eller tilfældig skal jeg ikke gøre mig klog på, fordelingen af de forskellige aftegninger på unger har hos mig været stort set ens
om forældrene har været to med Gult hoved eller en han med gult og en hun gule øjenbryn.
Af de helt sorte (Ghost) jeg har fodret op har alle været hunner, hvor imod de andre er "varianter" er der ligelig fordeling af hunner og hanner.

Min Han har den "normale" aftegning og hunnen kun gult over øjne,
til sidst et billede af den hun jeg har

IMG_1905 - small.jpg
IMG_1905 - small.jpg (77.02 KiB) Viewed 1179 times
Torben Hostrup Offline

Postby morten müller » Fri 27. May 2016 20:02

Fint bidrag Torben, det var lige såden et indlæg jeg havde håbet på :D
Hilsen Morten Müller
Min Blog!
morten müller Offline

Administrator

Return to Generel debat