• Advertisement
 photo 26d6935a-c8f8-4a7a-a1fa-bd7d10bcc409_zpsfvl7f7on.png D. truncatus

Ny med terrarier.

Her kan du stille spørgsmål til hobbyen generelt, søge kontakter, høre om messer og andre aktiviteter osv.

Moderators: Simon Bomholt, Mads B. Jensen, morten müller

• Advertisement

Postby Tostra » Sun 20. Apr 2014 08:15

Du skulle bare vide, hvor mange spørgsmål der blev stillet, hvis jeg ikke selv undersøgte tingene :-)
Men mange tak. Lige nu er der ikke flere spørgsmål, men de skal såmænd nok dukke op :-)
Tostra Offline

Postby Tostra » Sun 20. Apr 2014 15:37

Jeg har lige fundet ud af, at temperaturen på mit værelse er noget højere, end jeg troede. Akvarierne varmer åbenbart luften op til 25 grader. Og det er med nedrullede gardiber.
Er det et problem, at temperaturen er så høj? Det er den jo også om natten.
Det kan være, at jeg skulle have blæserne kørende på fuld smæk, så de kan sænke temperaturen?

Og så kom jeg i tanke om noget mærkeligt ved de blæsere... De øger jo fordampningen, og derfor sænker de temperaturen. Men hvordan kan det dog sænke luftfugtigheden, at vand fordamper? :?
Tostra Offline

Postby Simon Bomholt » Sun 20. Apr 2014 17:07

Plexiglas er noget møg og bygge i og bliver hurtigt slap i det og vil bøje
MVH
Simon Bomholt
Simon Bomholt Offline

Super Moderator

Postby Tostra » Sun 20. Apr 2014 18:12

Hvordan kan det så være, at man kan lave et akvarie af det?
Men jeg kan godt genkende problemet. Jeg har lavet et dækglas til et akvarie, og lampen får det til at bøje helt vildt.
Men jeg tænkte, at når der nu ikke ligger et varmt armatur ovenpå, og siderne stabiliserer hinanden, så går det vel. Men det er ikke rigtigt?
Noget andet, jeg kom til at tænke på nu, hvor du siger at det er noget skidt at bygge af er, om det bliver tåget med tiden? Hvis man ikke renser det med sprit, hvilket jeg heller ikke ville gøre, så sker der vel ikke noget?
Tostra Offline

Previous

Return to Generel debat